W jakich przypadkach przysługuje prawo do zwrotu za bilet lotniczy?

Latanie samolotem po Unii Europejskiej wiąże się z faktycznymi poradami, co do których na co dzień podróżujący klienci nie zdają sobie sprawy. Chodzi o zwroty i odszkodowanie za odwołany lot.
W zwykłych warunkach nie planuje się oczywiście opcji, w której w naszym locie będzie opóźnienie.

Lotnisko

Autor: Benson Kua
Źródło: http://www.flickr.com
Analogicznie jak w innych środkach komunikacyjnych płacimy za tanie, normalnej klasy i elitarne bilety lotnicze, które przy odpowiednich standardach przetransportują nas do pożądanego celu.
Paraliż lotniska, wypadek lotniczy – to tylko niektóre z najpopularniejszych przyczyn dla których loty są przesuwane i odwoływane, za które podróżującym przysługuje prawo do zwrotu za bilety lub odszkodowanie.

Podoba Ci się taki materiał? Jeżeli tak, to niewątpliwie sprawi Ci radość wiadomość, że podobny artykuł jest tuż obok. Zwyczajnie zobacz tekst na stronie (http://www.mastereducator.pl/czas-pracy-kierowcow-w-2021-r/).

Podróżni, przed którymi automatyczna alternatywa w postaci pierwszego kolejnego biletu zwyczajnie się nie uśmiecha, czekają w najlepsze w poczekalniach. W takiej chwili czas gra – mimo wszystko – na ich korzyść.
Skąd ta kalkulacja? Jeśli trzy godziny po planowym starcie lot się nie zacznie, właścicielom biletów (w obrębie państw Unii Europejskiej oraz państw z poza UE) przysługuje odpowiednia kwota jako odszkodowanie za odwołany lot. Stawki rozciągają się – w zależności od odległości i statusu państwa (Unia – państwo poza Unią) od 250 do 650 euro (dowiedz się więcej o odszkodowaniach za odwołany lot).

samolot

Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu
Rekompensata tego rodzaju nie przysługuje tym podróżującym, którzy zostali poinformowani o tym co najmniej dwa tygodnie wcześniej. Fatalne warunki pogodowe również przyczyniają się do paraliżu lotniczego (np. erupcja wulkanu). Niestety także wtedy posiadaczom biletów nie zostanie przyznane odszkodowanie. Gdy podróżnik zorganizuje zamienny lot to także tutaj – co wydaje się jasne – nie możemy starać się o rekompensatę za problemy w trakcie podróży.
Zwroty za bilet następują w dwóch przypadkach: anulowania lotu i wyprzedaży większej niż jest możliwa ilości miejsc. W drugim przypadku przewoźnik ma prawo zamówić sobie alternatywny środek transportu. Przyjęcie zwrotu uniemożliwi z reguły regulowany przez linię lot. Warto więc w takich chwilach wykalkulować co się bardziej opłaca.
Zażalenia kierowane są prosto do linii lotniczych. Negatywna odpowiedź lub zupełny jej brak wcale nie kończą sprawy – żeby walczyć o swoje trzeba wówczas wejść z przewoźnikiem na drogę sądową mój link na flyandi.pl.